הוראה וטיפול מותאם לצרכי הילד


הוראה מתקנת הינה הוראה בדרך אחרת, דרך המותאמת לצרכיו האישיים של הילד.
דרך ההכרות האישית עם הילד, כוחותיו עולמו הפנימי והתאמות נכונות הופכת הלמידה עבורו למשמעותית. 

הוראה מתקנת עוסקת בטיפול ממוקד בבעיית הלמידה אצל הלומד.

הוראה המקנה ללומד יד מכוונת שמראה לו את הדרך הקלה והמתאימה ביותר עבורו ללמידה מיטבית. למידה אשר נעשית בדרך אחרת, חווייתית ומותאמת לצרכיו האישיים. הוראה המתקנת תפיסה שגויה בדרכי פעולתו הנוכחית מול אתגרים לימודיים, שגיאות הנובעות מהפנמה שגויה של דרכי למידה קודמות שלא התאימו לו או לקות למידה מובהקת.

מטרתה של ההוראה המתקנת היא להביא לשיפור כישוריו, יכולותיו והישגיו של הלומד בבית הספר. ובעיקרה להפוך את הלומד ללומד עצמאי. המאמין בעצמו וביכולותיו ללמוד ולתפקד בהתאם למצופה ממנו.

ההוראה נערכת באופן פרטני וממוקדת בלומד תוך התייחסות למוקדי הכוח שבו ולמוקדים שאותם צריך לחזק. ההוראה מתייחסת למכלול המרכיבים של יכולותיו ודורשת יצירתיות וגיוון רב. אופי הליקוי והקושי הם אלה המדריכים בקביעת שיטת הלימוד המתאימה ביותר ללומד.

 

דרך עולמו הפנימי של הילד וההתאמות הנכונות הופכת הלמידה עבורו למשמעותית יותר המביאה אותו למקום מאמין ובטוח יותר ביכולותיו ובלמידתו.

 

המפגש הראשוני עם הילד וההורה מיועד להיכרות אישית ומעמיקה. במפגש נערך שיח ראשוני ואבחון לאיתור תחומי החוזק של הלומד והתחומים שאותם צריך לחזק בלמידתו ו או הבנתו.

לאחר האבחון, נבנית תוכנית למידה אישית ומותאמת לצרכיו ומשם הדרך לעבודה הינה מגוונת. ההוראה נעשית תוך הקשבה אמיתית והתבוננות פנימית בדרך החשיבה של הילד על ידי ליווי, תמיכה והכוונה נכונה המסייעת ליד להתגבר על המכשולים.

ההוראה פותחת בפני הילד דלתות רבות המאפשרות לו להתמודד בהצלחה עם אתגרים לימודיים וליהנות מתהליך הלמידה בצורה רגועה וללא לחצים מיותרים. תשומת הלב לילד מביאה אותו להישגים יפים בפרק זמן קצר וזורע בו אמונה וכוח להמשיך הלאה. 


הוראה מתקנת בקריאה  - הקניית הקריאה, שיפור שטף הקריאה ושיפור מיומנויות בהבנת הנקרא.
 
הוראה מתקנת בכתיבה - עיצוב נכון של אותיות על פי מוסכמות הכתיבה, שיפור יכולת הכתיבה ושכלולה.  
 
הוראה מתקנת בחשבון -  הוראה מותאמת לצרכיו של הילד ביסוס, הקנייה מותאמת וצמצום פערים לימודיים.
 
אסטרטגיות למידה  - אלה הם כלים ללמידה נכונה ויעילה, סדר וארגון ללמידה, הכוונה והכנה לקראת מבחנים.
 
מוכנות לכיתה א' - פיתוח מיומנויות יסוד של חשיבה בסיסית אצל הילד. הכרה וזיהוי אותיות, פיתוח מודעות פונולוגית - זיהוי צליל פותח וצליל סוגר, חריזה, כישורים מורפולוגים, פיתוח מיומנויות מוטוריות, כישורי כתיבה, לימוד ותרגול החשבון מיומנויות הדרושות לתפיסה חשבונית. העשרה לשונית והבעה בעל פה.   
 
טיפול רגשי - טיפול רגשי באומנות מאפשר לילד לבטא את העולם הפנימי שלו דרך הבעה ויצירה דבר המאפשר לו לאחר תהליך של עבודה פניות רגשית ללמידה.
 
אבחון דידקטי - אבחון דידקטי הינו אבחון הכולל הערכה של היכולת הלימודית של הילד ומספק תמונה אינטגרטיבית ביחס ליכולת הילד וקשיו.
 
אימון אישי לילדים -  אימון אישי - שיטת האימון האינטגרטיבי מקנה לילדים את היכולת לנהל את תשומת הלב שלהם, לשפר ריכוז, לרכוש מיומנויות למידה, להעלות את הדימוי העצמי, להתמודד עם פחדים, חרדות ותחושת ייאוש, לרכוש כישורים חברתיים ולהתגבר על אתגרים בתחום של משקל, דימוי גוף, יחסים במשפחה הרטבה בכי מוגבר חוסר רגישות , בעיות בוויסות חושי ועוד.
 
קבוצות הורים לילדים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז- קבוצות הורים לילדים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז מסייע באופן יעיל להגברת תחושת המסוגלות ההורית  ומתוך כך להביא לתוצאות חיוביות גם בקרב הילדים.