רוזלין משען – הוראה מותאמת
  • דף בית
    • אודות רוזלין
    • הצוות שלנו
  • הוראה וטיפול מותאם
    • הוראה מתקנת בקריאה
    • הוראה מתקנת בכתיבה
    • הוראה מתקנת בחשבון
    • אסטרטגיות למידה
    • מוכנות לכיתה א'
    • טיפול רגשי באומנות
    • טיפול רגשי בביליותרפיה
    • אבחון דידקטי
    • אימון אישי לילדים
    • קבוצות הורים
  • מאמרים
    • מהי הוראה מתקנת
  • טיפים להורים
  • שאלות נפוצות
  • ממליצים עלינו
    • משובים
  • צור קשר
  • דף בית
    • אודות רוזלין
    • הצוות שלנו
  • הוראה וטיפול מותאם
    • הוראה מתקנת בקריאה
    • הוראה מתקנת בכתיבה
    • הוראה מתקנת בחשבון
    • אסטרטגיות למידה
    • מוכנות לכיתה א'
    • טיפול רגשי באומנות
    • טיפול רגשי בביליותרפיה
    • אבחון דידקטי
    • אימון אישי לילדים
    • קבוצות הורים
  • מאמרים
    • מהי הוראה מתקנת
  • טיפים להורים
  • שאלות נפוצות
  • ממליצים עלינו
    • משובים
  • צור קשר
רוזלין משען – הוראה מותאמת
  • דף בית
    • אודות רוזלין
    • הצוות שלנו
  • הוראה וטיפול מותאם
    • הוראה מתקנת בקריאה
    • הוראה מתקנת בכתיבה
    • הוראה מתקנת בחשבון
    • אסטרטגיות למידה
    • מוכנות לכיתה א'
    • טיפול רגשי באומנות
    • טיפול רגשי בביליותרפיה
    • אבחון דידקטי
    • אימון אישי לילדים
    • קבוצות הורים
  • מאמרים
    • מהי הוראה מתקנת
  • טיפים להורים
  • שאלות נפוצות
  • ממליצים עלינו
    • משובים
  • צור קשר
  • דף בית
    • אודות רוזלין
    • הצוות שלנו
  • הוראה וטיפול מותאם
    • הוראה מתקנת בקריאה
    • הוראה מתקנת בכתיבה
    • הוראה מתקנת בחשבון
    • אסטרטגיות למידה
    • מוכנות לכיתה א'
    • טיפול רגשי באומנות
    • טיפול רגשי בביליותרפיה
    • אבחון דידקטי
    • אימון אישי לילדים
    • קבוצות הורים
  • מאמרים
    • מהי הוראה מתקנת
  • טיפים להורים
  • שאלות נפוצות
  • ממליצים עלינו
    • משובים
  • צור קשר
ראשי » שאלות נפוצות
שאלות נפוצות

שאלות נפוצות


כאן תוכלו למצוא שאלות נפוצות בתחומים השונים. במידה ולא מצאתם את מה שחיפשתם ניתן ליצור איתנו קשר בדף יצירת הקשר ואנו נשמח לחזור ולעזור


שאלות נפוצות בהוראה מתקנת ומוכנות לכיתה א׳
מהי הוראה מתקנת?
הוראה מתקנת הינה הוראה המותאמת לילד. הוראה אשר עוסקת בטיפול ממוקד בבעיית למידה אצל הלומד, בעזרת שיטות שונות ובטכניקות ייחודיות ומגוונות של הוראה אישיות. ההוראה המתקנת מקנה ללומד יד המראה לו את הדרך הקלה עבורו ללמידה יעילה.
הוראה מתקנת מותאמת לצרכי הלומד המתקשה לתפקד בהתאם למצופה ממנו.
הוראה זו מלמדת בדרך אחרת, חוויתית ומותאמת לצרכיו האישיים של הלומד ומתקנת תפיסה שגויה בדרכי פעולתו הנוכחית מול אתגרים לימודיים, שגיאות הנובעות מהפנמה שגויה של דרכי למידה קודמות שלא התאימו לו או לקות למידה מובהקת על מנת שיוכל לתפקד באופן יעיל ובצורה אופטימאלית ביותר בכיתתו ובחברת גילו.
מטרתה של ההוראה המתקנת היא להביא לשיפור כישוריו, יכולותיו והישגיו בבית הספר ובעיקרה להפוך את הלומד ללומד עצמאי המאמין בעצמו וביכולותיו ללמוד ולהגיע להישגיים.

ההוראה נערכת באופן פרטני וממוקדת בלומד תוך התייחסות למוקדי הכוח ולמוקדים שאותם צריך לחזק. ההוראה מתייחסת למכלול המרכיבים של יכולותיו ודורשת יצירתיות וגיוון רב. אופי הליקוי והקושי הם אלה המדריכים בקביעת שיטת הלימוד המתאימה ביותר ללומד.
דרך ההכרות האישית, כוחותיו, עולמו הפנימי וההתאמות הנכונות הופכת הלמידה למשמעותיות יותר עבור הילד!
למה מיועד המפגש הראשוני?
המפגש הראשוני עם הילד וההורה מיועד להיכרות אישית ומעמיקה. אורכו כ 50 דקות. במפגש נערך שיח ראשוני ואבחון לאיתור תחומי החוזק של הלומד והתחומים שאותם צריך לחזק בלמידתו ו או הבנתו. לאחר האבחון, נערכת שיחת סיכום עם ההורה. לאחר מכן נבנית תוכנית למידה אישית המותאמת לצרכיו של הילד ומשם הדרך לעבודה הינה מגוונת.
כמה פעמים בשבוע צריך להגיע לשיעורי הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה?
לא ניתן לדעת ולקבוע מראש כמה פעמים הילד יצטרך שיעורי הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה, זה מאוד אינדיבידואלי ותלוי ילד. זאת נדע רק לאחר המפגש הראשוני המיועד להיכרות ולאבחון לאיתור תחומי החוזק של הלומד והתחומים שאותם צריך לחזק.
מהו משך זמן השיעור?
שיעור נערך 50 דקות
לאורך כמה זמן הילד יצטרך להגיע לשיעורים?
גם כאן זה מאוד אינדיבידואלי ותלוי ילד. משך המפגשים תלויים ברמתו של הילד, תפקדו, יכולת ההפנמה ויכולת העברת התכנים הנלמדים לכיתת הלימוד בבית הספר.
בשיעורי מוכנות לכיתה א' ניתן לערוך שיעורים באופן פרטני ולא בקבוצה?
בהחלט כן. למרות שהדינאמיקה הקבוצתית תורמת רבות לילד באינטראקציה החברתית עם ילדים אחרים שגם לה יש את תרומתה בסיטואציות השונות בעת הלמידה.

שאלות נפוצות באבחון דידקטי
האם יש לכם "טיפים" לתת לי כהורה (המכין עם ילדיו שעורי בית יומיום..) על מנת לנסות ולהבין באם למישהו מילדיי יש חשד ללקות למידה כזו או אחרת?
ראשית, מומלץ שהורה לא יכין את שיעורי הבית עם הילד ובעיקר אם הדבר נעשה באופן יום-יומי. חשוב שהאחריות להכנת שיעורי הבית תהיה של התלמיד, אך כהורים נביט מהצד, נקשיב ונהיה שותפים במידה ומתגלים קשיים. הקשיים בהכנת שיעורי הבית יכולים לנבוע ממקורות רבים וביניהם: אי הבנת חומר הנלמד, קושי ביישום הנדרש, קשיים בכתיבה, קשיי קשב וריכוז, קשיי התארגנות, לקויות למידה. באם ההורה מבחין/חושד/'מרגיש' בקשיים (עקביים) מומלץ שיקבל מידע מהמורים המלמדים את הילד ו/או מאנשי מקצוע שידעו לייחס את המאפיינים לקושי ספציפי יותר. כמובן שתמיד מומלץ לשוחח עם הילד, כי רק הוא יודע להסביר את קשייו.
בתי בת שמונה ומתקשה בהבנת הנקרא האם מומלץ לעשות אבחון דידקטי?
מומלץ לבדוק עם המורים בבית הספר האם הקושי הוא בכל המקצועות בהם יש טקסטים בעברית או שהקושי הוא במקצוע ספציפי כגון: מדעים או תנ"ך. במקצועות אלו אוצר המילים הינו אופייני לתחום על כן לעתים ילדים מתקשים בהבנת הנקרא במקצועות אלו. במקרה זה הם זקוקים להעשרת אוצר המילים המיוחד למקצועות מדעים ותנ"ך. במידה והקושי מתבטא גם בטקסטים סיפוריים ובכלל במקצועות העברית, מומלץ לפנות לאבחון דידקטי.
מאז שבני עלה לחטיבת הביניים קשה לו יותר בבית הספר, בבית הספר היסודי הסתדר טוב, האם מומלץ לפנות לאבחון?
לעתים קיימים קשיי הסתגלות לחטיבת הביניים, היות ומספר המורים המלמדים את התלמידים גדול (לעומת היסודי) ולעתים הקשר בין המחנך לבין תלמידי הכיתה הינו מצומצם יותר. בבית הספר היסודי המחנך הינו גורם משמעותי לקידום ולווי של התלמיד. בשלב ראשון, מומלץ לשוחח עם בינך ולסייע לו בהתארגנות ובמידת הצורך לתת עזרה לימודית. במקביל, יש לעקוב אחר התקדמותו, ובמידה והקשיים ממשיכים למרות ההתערבות, אני ממליצה לפנות לאבחון דידקטי לשם הערכת תפקודה הלימודי.
הבת שלנו התחילה עכשיו את כתה ה' וכותבת עם הרבה שגיאות כתיב האם צריך לשלוח אותה לאבחון האם היא בעלת לקות למידה?
ראשית ,לא כל מי שיש לו שגיאות כתיב הוא בעל לקות למידה! יש מקרים שמקור השגיאות הינו רגשי.
שנית, בכיתה ה' עדיין לא צריך לדאוג אלא יש להקנות לה אסטרטגיות למידה בתחום זה כגון הישענות על ידע מורפולוגי (תבניות). במקביל יש לעקוב אחר התקדמותה. במידה ולאחר התערבות בתחום זה אין שיפור, אני ממליצה לערוך אבחון דידקטי.
מדוע חשוב לעבור אבחון דידקטי
ילד המשתלב במסגרות החינוך ומתקשה להתמודד עם מיומנויות בסיסיות עלול להיתפס כילד לא משקיע או מפריע וכך להתחיל את השתלבותו במערכת ברגל שמאל. אותו ילד יכול להיות אינטליגנטי ואף מבריק, אך מתקשה לתרגם את יכולותיו. .
זיהוי הקשיים האובייקטיביים של הילד מאפשר לאתר לקות למידה ולחזק מההתחלה את הביטחון העצמי של הילד ואת מימוש פוטנציאל הלימודים שלו בהצלחה. כל אבחון דידקטי מסתיים בגיבוש המלצות שבית הספר בוחן ובודק. האבחון בודק את החוזקות ואת החולשות של הילד ומעריך כיצד הוא צפוי להתמודד עם האתגרים להם יידרש
מה עושים לאחר האבחון ?
ההמלצות להמשך הן השלב החשוב ביותר באבחון. לאחר השלמת התהליך האבחוני ניתנות להורים ולילד המלצות בתחומים הקוגניטיבי והלימודי וכן המלצות בתחום הרגשי. מטרתן היא להדריך את ההורים ולתת לאנשי המקצוע הכוונה איך לסייע לילד במסגרות השונות. כדי שההמלצות יהיו מלאות ומקיפות חשוב להתייחס לא רק לקשיים, אלא גם לכישורים ולנקודות החוזק של הילד.
התייחסות כזו חשובה כדי שהגורמים המטפלים יידעו על אילו נקודות חוזקה הילד יכול להסתמך ובאילו מכישוריו הוא יכול להיעזר כדי להתגבר על בעיותיו. ההמלצות הנגזרות מן האבחון מגוונות. לדוגמה, אם מתגלה בעיה באבחון הדידקטי, כמו בעיית קריאה, ממליץ המאבחן על טיפול אישי בנושא הזה, כמו הפחתת העומס בשיעורי הבית, מתן התאמות בדרכי ההבחנות במבחנים ולעיתים קרובות גם הוראה מתקנת של מורה המתמחה בקידום תלמידים עם לקויות למידה. לעיתים תינתן הכוונה ספציפית למחנכת איך ניתן לתמוך בילד. אם מתגלה בעיה רגשית, ישנה המלצה לגבי טיפול רגשי בילד, לגבי הדרכת הורים או לגבי טיפול משפחתי
בני מוכר כלקוי למידה מאז גיל צעיר, מהו התהליך שעליו לעבור כדי להיעזר בהתאמות במבחני המיון של צה"ל ?
במקרה כזה הנכם נדרשים לשלוח מסמכים רלבנטיים (אבחון דידקטי / פסיכולוגי או נוירולוגי מלא) עד שבועיים לפני מועד ההתייצבות לצו הראשון. בנוסף, כאשר בנכם מגיע לצו ראשון יש להגיע עם האבחון או המסמכים שנשלחו. חשוב שהאבחון יבוצע ע"י מאבחן דידקטי מוסמך (בעל תואר שני או מוכר ע"י משרד החינוך) .).
חשוב לציין שאין קשר בין ההתאמות שהתקבלו בביה"ס לבין ההתאמות בצו הראשון. על פי האבחון שוקלים מחדש אילו התאמות יכולות להיות רלוונטיות למבחני הצו הראשון והן שונות מההתאמות שהוא ודאי קיבל עד כה.
את הפרטים וכתובת המייל אליה עליכם לשלוח את האבחון ניתן למצוא כאן. בהצלחה!

שאלות נפוצות באימון אישי
למה דווקא אימון ילדים בשיטה האינטגרטיבית?
יש השואלים, למה לאמן ילדים? מי שולח ילדים לאימון ? כי הרי לבעיות רגשיות הולכים לפסיכולוג, לבעיות לימודיות הולכים להוראה מתקנת, לבעיות חברתיות הולכים לטיפול קבוצתי, אז למה לשלוח ילדים לאימון?
בשנים האחרונות הרבה מאוד מבוגרים הולכים לאימון. הם מגלים באימון יתרונות שאינם מצויים בטיפול הקונוונציונאלי. האימון ממוקד בהווה, בכאן ועכשיו ובלאן אני רוצה להגיע - ממוקד בהצלחה, לעומת חקירה והנבירה בעבר, האימון ממוקד ביכולות שלי ובעוצמות שלי, יותר מאשר בלהשלים עם הקשיים ולדעת להתמודד איתם. הורים המתנסים באימון שואלים את עצמם איך הם יכולים לעזור לילד שלהם באותה השפה באותו האופן.
האימון האינטגרטיבי הוא מענה משובח לכך, הוא נותן למאומן תשובה איך לפעול מבפנים מתוך עצמו, מתוך מודעות והבנה שלו את עצמו, כדי לייצר עבורו נוכחות טובה יותר, מבחינה חברתית, לימודית, רגשית ומשפחתית. באמצעות האימון הילד לומד מהם מטרותיו, לומד לרצות אותן, להתכוון ולהתכוונן אליהן. המאומן לומד לטפל במחשבותיו, לנהל את רגשותיו ולנהל את הקשר הבין אישי שלו. הילד לומד להסתקרן, להתעניין, להתארגן בתוכו פנימה ולהכיר ביכולות ובמסוגלויות שלו - הוא למעשה מתאמן בכל אותם דברים, שמקדמים אותו לעבור להצלחה בזמן קצר.
מהם הנחות היסוד של השיטה?
הנחות יסוד של השיטה:
* התודעה של האדם היא גמישה וניתנת לשינוי.
* כל ילד הוא פוטנציאל ענק שרק רוצה לפרוץ.
* כולנו ניזונים מאינסוף אפשרויות ומשאבים.
* האימון עובד מרמת הכוונה עד רמת המעשה.
* כלי האימון האינטגרטיבי הם כלים לכל החיים.
* אימון במימד אחד משפיע על כל השאר.
* המצב האופטימלי של הילד: שמח, מחובר לחברה, סקרן ותורם.
כיצד מתבצע האימון?
האימון מושתת על תרגילים ומשחקים רבים שמאמנים את הילד בשיפור המיומנויות הדרושות לו. בין מפגש למפגש מתבקש הילד לתרגל את אחת המיומנויות, לפעמם בעצמו ולפעמים בעזרת ההורה. המסר הוא שהילד הוא הרבה יותר גדול מכפי שהוא קולט את עצמו, ויש לו היכולת להגיע להישגים הרבה יותר גדולים מכפי שהוא מאמין ברגע זה. ובעיקר – הילד לומד להיות קודם כל חבר של עצמו. הוא לומד לפתח מיומנויות חדשות של חשיבה, חיבור עם האחר, שיתוף פעולה, נתינה ועוד. במקביל הוא לומד להתחבר לנשמה שלו ומשם לחוות תחושה של משמעות ומלאות.
מה מקנה שיטת האימון ?
אימון לילדים ונוער הוא שיטת אימון שמקנה לילדים את היכולת:
* לנהל את תשומת הלב שלהם,
* לשפר קשב וריכוז
* לרכוש מיומנויות למידה
* להעלות את הדימוי העצמי
* לרכוש כישורים חברתיים
* להתמודד עם פחדים, חרדות ותחושת ייאוש
* לטפח מוטיבציה, עניין חיבור וסקרנות
* להתגבר על אתגרים בתחום של משקל, דימוי גוף, יחסים במשפחה ועוד.
מה אורכה של סדרת מפגשי האימון?
סדרת המפגשים אורכת בממוצע 12-16מפגשים,של שעה בשבוע, אבל כבר לאחר המפגש הרביעי לכל המאוחר מתחיל הילד לחוש בשיפור ולקבל עליו משוב מסביבתו, מה שמשפיע מאוד על המוטיבציה שלו להמשיך.
האם ההורים שותפים לתהליך?
האימון נעשה עם הילד עצמו, אבל יש לזכור שההורים הם חלק בלתי נפרד מן התהליך. קודם כל, מפני שהם בעצם הלקוח, ושנית, משום שההורים הם דמויות משמעותיות בחייו של הילד. כדי שהילד ילמד להאמין בעצמו ולהעצים את עצמו – רצוי מאוד שההורים ילמדו גם הם להעצים את הילד ולהאמין בו. לכן, ההורים מוזמנים להיות נוכחים בחלק מן המפגש הראשון – כדי לשמוע יחד עם הילד על ה"אני מאמין" של האימון. לאורך האימון אנחנו שומרים איתם על קשר, מעדכנים אותם בהצלחות של הילד ומזמינים אותם לשים דגשים על העצמתו בתחומים שונים, בהתאם להתקדמות האימון.

שאלות נפוצות בטיפול באומנות
מהי תרפיה באמנות?
תרפיה באמנות הינה שיטה המאפשרת למטופל להתחבר אל עולמו הפנימי דרך יצירה אמנותית, כגון: ציור, פיסול, עבודות קולאז', וכד'. הטיפול באמנות מתבסס על התיאוריות הפסיכולוגיות המוכרות, אך בנוסף לשפה הוורבלית נעשה שימוש גם בשפת האמנות.
באמצעות הציורים, הפסלים והיצירות האומנותיות, יכול המטופל לבטא בצורה לא מילולית את הנושאים המטרידים אותו ולעבד אותם. המטפל והמטופל עובדים יחד, והתוצר האמנותי מהווה עוד נדבך להבנת התהליך הטיפולי.
למטופלים רבים ובמיוחד לילדים, קל יותר להתייחס אל בעיותיהם באמצעות התוצר האמנותי, ומכיוון שהתוצר הוא מוחשי הוא מהווה תיעוד של התהליך, אליו ניתן לחזור שוב בהמשך, להתבונן בו, ואף לשנות אותו בהתאם לצורך. למעשה, כל ציור או יצירה חופשית מספקים מידע חשוב על עולמו הרגשי של המטופל והיחס שלו למצבו.
מהו כוחה של היצירה?
הביטוי המוכר "תמונה אחת שווה אלף מילים" ממחיש בפשטות את כוחה הייחודי של התרפיה באמנות.
מאז ראשית ימי ההיסטוריה, היווה הביטוי באמצעות דימויים ויזואליים בסיס לכל התרבויות.
הצורך האנושי לבטא ולתקשר עומד בבסיס הטיפול באמנות, אשר הפך למקצוע מוכר בשנות ה-30 של המאה העשרים, ומהווה חלק בלתי נפרד ממגוון המקצועות הטיפוליים הקיימים כיום.
תרפיה באמנות מאפשרת לחקור בעיות אישיות ולגלות את הפוטנציאל האישי הטמון בכל אחד מאיתנו, באמצעות ביטוי מילולי ושאינו מילולי.
הטיפול באמנות עושה שימוש באמנות פלסטית, כמו: ציור, רישום, פיסול, צילום וכדומה, מתוך הנחה שחומרים אלה מעלים תחושות, רגשות ותכנים מעולמו הפנימי של המטופל אשר לא יעלו בשום דרך אחרת.
התהליך האמנותי המתרחש במסגרת הטיפול מהווה השתקפות של ההתפתחות האישית, היכולות האישיות, וכל מכלול הדברים המעסיקים את המטופל.
הדגש בטיפול זה מושם על התהליך ולא על התוצר הסופי ולכן לא נדרשים מיומנויות או כישורים מיוחדים כדי להשתתף בו. תהליך השינוי מתרחש במקביל, הן במישור היצירתי - בו המטופל מתפתח באמצעות ההתנסות בחומרי האמנות השונים, והן דרך שיחות, למידה ונתינת משמעות מתוך התבוננות משותפת ביצירה.
שינוי באופן הביטוי שנעשה באמנות, מסמל שינוי פנימי, הנולד מתוך התהליך הטיפולי, ומעיד על התפתחות המודעות העצמית ועל תהליך הצמיחה האישית.
מהו תפקידו של המטפל באמנות?
תפקידו של המטפל באמנות הוא לשלב בין ניסיונו האמנותי, לבין התיאוריות הפסיכולוגיות אודות התפתחות האדם ודפוסי התנהגותו, תוך שימוש בשיטות של התערבות טיפולית.
טיפול באמנות מהווה הן כלי טיפולי והן כלי אבחוני ויכול להיעשות באופן אישי או קבוצתי.
מטפלים באמנות עובדים במסגרות קליניות, חינוכיות ושיקומיות, ועם מטופלים בכל הגילאים..
למי מתאים הטיפול באמנות?
תרפיה בהבעה ויצירה כוללת בתוכה טיפול באמנות, טיפול במוזיקה, דרמה תרפיה, טיפול בתנועה, ביבליותרפיה, ועוד.
לאנשים שונים שפת גוף ושפת נפש שונה. ישנם אנשים בעלי יכולת הבעה מילולית טובה, ואחרים מתבטאים ביתר קלות בתנועה או באמצעות חומרים ודימויים. הטיפול באומנות מתאים במקום בו נגמרות המילים או שאלו אינן מצליחות לדייק בהבעת הרגשות והתחושות, ומתאים לאלו המתקשים בביטוי מילולי כמו גם לאלו שיכולתם המילולית רהוטה אך מקשה על החיבור לרבדים עמוקים יותר של עצמם.
התרפיה באמנות מתאימה לכל אדם המגלה נכונות להתנסות בחומרי אומנות, ללא קשר לכשרון אומנותי או ניסיון קודם בתחום.
באילו בעיות ניתן להיעזר באמצעות הטיפול באמנות?
• דימוי עצמי נמוך וביישנות -בתהליך לומדים לאהוב את מה שיוצרים, חוויה שמסמלת את הקבלה העצמית, ומאפשרת עלייה בדימוי העצמי.
• הפרעות קשב וריכוז / היפראקטיביות - בטיפול באמנות יש הרבה עשייה והתרחשויות.
הכלה וקבלה של התרחשויות אלה מרגיעה ומקלה. ההזדמנות לעבור תהליך חוויתי של התארגנות,
מאפשר חוויה מתקנת סביב נושא כשלון וההצלחה.
• דיכאון – בעזרת היצירה, האקטיביות, החומרים והצבעים ניתן לגלות מחדש את השמחה והחיוניות.
• כפייתיות והפרעות אכילה - בטיפול ניתנת האופציה לגיוון בחומרים, בצבעים, בטכניקות, דבר המאפשר להיות יותר גמישים ופחות נוקשים. חומרי היצירה יכולים לשמש כתחליף סימבולי למזון. העבודה בטיפול באמנות משפיעה על ההתנהלות בחיים ובהרגלי האכילה.
כיצד יכולה התרפיה באמנות לסייע בעת מחלה פיזית?
כאשר מדובר בילדים המתמודדים עם מחלות פיזיות, חשוב מאוד לאפשר להם לבטא את תחושותיהם וחוויותיהם בדרכים הנוחות, הבטוחות, והטבעיות ביותר עבורם. ילדים אלה זקוקים במיוחד להזדמנות לבטא את התכנים הרלוונטיים הקשורים למחלתם הגופנית, ואת המשמעויות האישיות של חוויותיהם.
הבעה יצירתית, ובמיוחד אמנות, היא אחת מהדרכים לכך. לפיכך, מטרת התרפיה באמנות היא לאפשר לילד החולה להתחבר למצוקותיו, חרדותיו וקשייו דרך היצירות האומנותיות שייצר בטיפול, ובמקביל, לחבר אותו אל הכוחות החזקים והחיוביים הקיימים בתוכו, שיעזרו לו להתמודד ולצמוח מתוך המשבר.
באמצעות ליווי, תמיכה רגשית והתערבות טיפולית בזמן המחלה, מסייעת התרפיה באמנות לילדים החולים בהתמודדותם היום-יומית הכרוכה בחיים עם מחלה מתמשכת, ומאפשרת לילד החולה לקבל תחושה של בחירה ושליטה על חייו. בנוסף, העיסוק ביצירה מסייע לפתח פתרונות חדשים להתמודדות, ותורם לשיפור בהרגשת הערך העצמי. השפעות אלה מתאפשרות בשל היותה של היצירה משחררת, מרפה ומפחיתה לחץ וחרדה.
טיפול באמנות לילדים עם סוכרת נעורים
עבור ילדים ובני נוער עם סוכרת נעורים, ההשתתפות בתרפיה באמנות, באופן קבוצתי או פרטני, מאפשרת ביטוי של מגוון הרגשות הכרוכים בחיים עם הסוכרת. באמצעות העבודה האומנותית ניתן להרחיב את דרכי ההתמודדות עם המחלה, להחזיר את תחושת השליטה בחיים, ולהכניס קצת סדר לתוך הבלבול הפנימי שילדים אלה חווים לעיתים, בין ההיגיון לבין הרגש. התהליך הטיפולי כולל היכרות אישית עם הסוכרת, היכרות עם תהליכי ההתמודדות של כל אחד, בדיקת מערכות היחסים עם הסביבה וההורים, עבודה על דימוי גוף, ועוד. כאשר מדובר בטיפול קבוצתי, העבודה הקבוצתית מחזקת מאוד ההרגשה כי הן הילד והן משפחתו אינם נמצאים לבד, דבר המקל מאוד על ההתמודדות עם המחלה.
חיפוש
לקבלת טיפים
שמור על קשר
‎רוזלין - הוראה מותאמת‎
לראות מעבר למובן מאליו
"לראות זה דבר אחד,
להסתכל על מה שאני רואה זה דבר שני,
ללמוד ממה שאני מסתכל עליו זה דבר שלישי,
להבין ממה שאני לומד זה שוב דבר אחר,
לפעול ממה שהבנת,
זה הדבר החשוב באמת"

(מלגוצ'י)
צור קשר
ממליצים עלינו
  • רוזלין יקרה,
    רציתי להודות לך על המסירות, תשומת הלב וההקשבה שלך במהלך שיעורי ההוראה המתקנה
    שניתנו וינתנו לביתי. אין הרבה כמוך, סובלנית, מכילה רכה ונעימה.
    תמיד יודעת להגיד את המילה הנכונה ותמיד נמצאת שם בשבילנו.
    מודים לך על מי שאת, כן ירבו כמותך.
    בברכה והוקרה, סיגל.

    סיגל
    - המלצות נוספות
  • חיפשנו מורה להוראה מתקנת לאחר שבנינו אובחן עם לקויות למידה ולא הצליח לרכוש את הקריאה והכתיבה. פגשנו פיה, אישה נדירה שיש לה כשרון מיוחד להגיע אל ליבו של הבן שלנו, לרתום אותו למאמץ במקומות שמאתגרים עבורו, להעצים ולעודד אותו בכל שיעור, ולעזור לו, עקב בצד אגודל, לצלוח את האתגר ולקרוא. בננו הולך בשמחה לשיעורים שלך, רוזלין, מכין את שיעורי הבית והתרגול בגאווה גדולה ומרגיש את הלב הרחב והאוהב שלך כל העת.
    תודה מכל הלב

    אריאל ודנית
    - המלצות נוספות
רשתות חברתיות
  • Facebook
  • Google+
כל הזכויות שמורות רוזלין משען - הוראה מותאמת
רוזלין הוראה מותאמת
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס